Windows 8-8.1 ve Windows 10'da Counter-Strike 1.6 Oynamak

Bilindiği üzere Counter-Strike 1.6 çok eski bir oyun, hatta yeni bilgisayarlarda ekran kartları bile sıkıntı çıkarabiliyor bu basit, düşük grafik özellikli oyunda. Hatta bununla ilgili bir yazı da paylaşmıştık, optimus kullanıcılarının hatalarını çözen. Grafik kartları kendilerini yeniledi, artık işletim sistemleri de çok ilerledi. Eski oyunlarda en iyi performansı Windows XP'de alan oyuncular, Microsoft'un XP üzerinden desteği çekmesiyle Windows 7'ye geçti ve bu işletim sistemi de çoğu problemi çözdü. Kendi adıma konuşmam gerekirse Windows 7'den ben çok memnundum.


Yenilenen işletim sisteminin getirdiği yeni özelliklerden de faydalanmak isteyen oyuncular (PC Gamer) oynadıkları oyunların uyum problemleri yüzünden Windows 8-8.1'e geçiş yapmadılar veya yapanlar hemen geri Windows 7'ye dönüş yaptı, tıpkı benim gibi. :) Şimdi bir de Windows 10 çıktı ve iş çığırından çıktı. Kendim W7'de yaşadığım bazı sıkıntılardan dolayı artık dayanamadım ve W10 kurdum bilgisayarıma fakat CS1.6 çalışmadı. :) Oyun açılır açılmaz görev sonlandırıldı uyarısı alarak oyunumu oynayamadım veya bir girdi iki girmedi vs gibi karışık olaylar. Ben de W8.1'deki gibi yapmadım ve bu sefer ısrarcı oldum. Şu anda problemimi çözmüş gibi görünüyorum, ilerisinde neler olur hiç bilemem bu Microsoft'a hiç güven olmaz. Bir adam akıllı işletim sistemi beceremediler.

Problemimi ne çözdü tam olarak bilmesem de yaptığım her şeyi sizlere sunarak sizlere yardımcı olmayı ümit ediyorum.
İnternette araştıra araştıra ve kendim de birşeyler deneyerek şuanda CS 1.6'yı çalıştırdığım gibi, kasma problemi olmadan ve sXe veya EAC'ı da çalıştırmayı başardım.
Ä°zlediÄŸim yollar:
  1. Öncelikle internette ilk karşıma çıkan çözüm: Komus İstemci'yi yönetici olarak çalıştırmanız gerekmekte. Yani cmd olur kendisi, eski siyah ekran dümdüz yazı yazdığımız. Ve oraya da şu yazıyı yazdım: "bcdedit /set {current} nx AlwaysOff" Ardından bilgisayarı yeniden başlattım.
    Fareyi windows tuşuna getirip sağ tıkladığınızda Komut İstemi (Yönetici) olarak cmd'yi çalıştırabilirsiniz.
  2. İkinci bulduğum çözüm ise DEP'i (Veri Yürütme Engellemesi) kapatmak. Yine başlat tuşuna sağ tıklayıp "sistem", oradan "gelişmiş sistem ayarları", "performans" altında, "ayarlar"a tıklayın. "Veri Yürütme Engellemesi" sekmesini ve ardından "Seçtiklerim dışında kalan tüm Windows programları ve hizmetleri için DEP'yi etkinleştir" seçeneğini tıklatın. Oraya işte arkadaşlar Counter-Strike 1.6'yı, sXe ve EAC'ı seçebilirsiniz veyahut tek tek de deneyebilirsiniz. Steam kullanıcıları ise hl.exe dosyasını ekleyecekler buradan. Yani şuradaki hl.exe (C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Half-Life)
  3. Son olarak izlediğim yol da, "C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Half-Life" daki hl.exe (Steam kullanıcıları için) sağ tıklayıp "özellikler", uyumluluk sekmesinden ise; Windows 7 uyumluluk modunu seçip onaylamaları gerekmekte. Aynı işlemi sXe ve EAC için de yaptım ben. Hatta sXe ve EAC için orada bulunan "yönetici olarak çalıştır" seçeneğini de seçtim.

Bu şekilde arkadaşlar ben problemimi çözüp şuanda oynuyor gibi gözüküyorum W10 ile CS1.6'yı ama bakalım daha maç atmadım, uzun süre oynamadım sonuçları neler olur göreceğiz. Umarım probleminize çözüm olmuşumdur.

DN:Steam kullanmayanlar bu işlemleri hl.exe'ye değil de CS kısayoluna uygulayabilirler arkadaşlar.




YORUMLAR

BLOGGER: 1
  1. benim windows 7 vardı windows 10 a yükselttim ama artık counter strike 1 5 açılmıyormail adresim treviso1991@gmail.com

    YanıtlaSil

$type=carousel$cols=4

Ad

0x80073cf9,1,5KPlayer,1,AirServer,1,alışveriş,1,alışveriş rehberi,1,amazon,1,amazon rehberi,1,anlık drop sorunu,1,Apple,4,AppleTV,2,Apps,1,AppStore,1,ayar rehberi,1,ayarları nasıl yapılmalı,1,Başlatma Seçenekleri,1,ben,1,BIOS Ayarları,1,Bilgisayar Ayarları,1,black bars,1,bluetooth höparlör,1,canon,1,cep telefonunu,1,cep telefonunu webcam yapmak,1,CFG,1,cm,1,Config,1,cooler master masterkeys lite L,1,Counter-Strike,6,CPU unparked,1,CS 1.6,2,CS 1.6 Ayarları,1,CS:GO Ayarları,3,çalışmayı durdurdu hatası,1,çift usb powerbank,1,çözüm,1,delonghi ICM15210,1,Discord Ayarı,1,EAC,1,EasyAntiCheat,1,Ekran Yansıtma,1,ESEA Ayarı,1,filtre kahve makinesi,1,FPS Arttırma,1,gümrük vergisi limiti düşürüldü,1,gümrüksüz alışveriş,1,hakkımda,1,HDMI Dönüştürücü,1,HPET,1,Iriun,1,idlemaster,1,inceleme,5,ipad air 2 kılıf,1,iPad Görüntüsünü Bilgisayara Aktarma,2,iPhone,1,iPhone Görüntüsünü Bilgisayara Aktarma,2,iphone webcam yapmak,1,istisna,1,JBL GO,1,kablosuz,1,kablosuz hoparlör,1,Kasma,1,Kaspersky,1,kestirmeler,1,kilit ekranındaki fotoğraflar,1,klavye,1,kullanıcı yorumları,1,kullanıcı yorumu,1,kutu açılımı,2,Launch Options,3,mağaza sorunu,1,mg5751,1,Mouse,1,MSI Afterburner,1,nereden ulaşılır,1,nVidia,3,NVidia Ayarları,1,OBS webcam telefon kullanmak,1,Odoyo aircoat folio hard case,1,Optimus Sorunu,1,Orjinal Oyun,1,razer deathadder chroma,2,razer goliathus speed,1,rgb,1,rozet,1,sabit disk sürücüm full gösteriyor,1,sabit diskte yer yok,1,Satış,1,shortcuts,1,siri,1,some of te items in your order cannot be shipped Sorunu,1,Steam,2,steam kartları nasıl düşürülür,1,Steelseries Siberia 200,1,streched,1,synapse,1,tanıtım,1,tek tuşla wifi kapatma,1,unboxing,7,uygulamalar,1,VGA Dönüştürücü,1,web kamerası,1,webcam,1,wifi kapatma,1,windows 10,2,windows 8,1,Windows 8.1,2,Xiaomi 10000mAh versiyon 3,1,yurtdışından ekipman getirtmek,1,
ltr
item
Karalama Defterim: Windows 8-8.1 ve Windows 10'da Counter-Strike 1.6 Oynamak
Windows 8-8.1 ve Windows 10'da Counter-Strike 1.6 Oynamak
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEijB7iL_3P2m50TCJIIPtIo7IrdAWWhMZWrkFt1NCSqEcTczG1kgf4dBhbClFynsQK3CGUhr2P7zgghtoDMG0IlIxa96hFmwS3soXQXEmjXAgL5x5JtvGp84azTqGQuuuiT7SdyVr3bJQs/s200/11111.png
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEijB7iL_3P2m50TCJIIPtIo7IrdAWWhMZWrkFt1NCSqEcTczG1kgf4dBhbClFynsQK3CGUhr2P7zgghtoDMG0IlIxa96hFmwS3soXQXEmjXAgL5x5JtvGp84azTqGQuuuiT7SdyVr3bJQs/s72-c/11111.png
Karalama Defterim
https://gamer-fkocakoc.blogspot.com/2015/08/windows-10-launcher-calismayi-durdurdu-hatasi.html
https://gamer-fkocakoc.blogspot.com/
https://gamer-fkocakoc.blogspot.com/
https://gamer-fkocakoc.blogspot.com/2015/08/windows-10-launcher-calismayi-durdurdu-hatasi.html
true
9033544669582860267
UTF-8
Bütün yazılar yüklendi Yazı bulunamadı HEPSİNİ GÖRÜNTÜLE Oku Cevapla İptal Sil Gönderen Anasayfa SAYFALAR YAZILAR Tümünü görüntüle ÖNERİLER ETİKET ARŞİV ARA TÜM YAZILAR Aradığınızla ilgili yazı bulunamadı ANASAYFA Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Paz Pzt Sal Çar Per Cum Cmt Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Oca Şub Mar Nis Mayıs Haz Tem Ağu Eyl Eki Kas Ara henüz 1 dakika önce $$1$$ minutes ago 1 saat önce $$1$$ hours ago Dün $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago 5 haftadan fazla Takipçiler Takip et BU İÇERİK ÖZELDİR ADIM 1: Bir sosyal ağda paylaş ADIM 2: Sosyal ağdaki linke tıklayın Tüm kodu kopyala Tüm kodu seç Tüm kodlar kopyalandı Kodlar kopyalanamaz / lütfen CTRL+C kullanın